Ruch w zimie

Zima jest taką porą roku, którą większość ludzi ma ochotę przespać. Nic dziwnego, negatywny wpływ na dobre samopoczucie ma chłód. Jest to czas, który sprzyja „hibernacji” – zamiast pójść na zwykły spacer, wolimy siąść w wygodnym fotelu, w cieple, przed telewizorem, z miską przekąsek. Oczywiste są późniejsze skutki takiego zachowania – otyłość, nadwaga. Na wiosnę, gdy przyroda budzi się do życia, większość osób postanawia wprowadzić do swojej codzienności zdrowe zachowania – ruch, lekkostrawne posiłki, dużo owoców i warzyw. Jest to jednak trudne, ponieważ nawyki żywieniowe, które były pielęgnowane przez cały okres zimowy, wcale nie chcą się usunąć w kąt. Żeby nie doznać zbyt wielkiego szoku na przełomie zimy i wiosny, należałoby w trakcie trwania tej pierwszej pory roku wprowadzić nieco ruchu. Dla zdrowia z pewnością będzie to korzystne. Wystarczą spacery w mroźne dni, wyjście na sanki, narty. Dla tych ciepłolubnych zostają miejsca zamknięte, typu siłownia, basen, klub sportowy lub własny dom, w którym można przecież codziennie przeznaczyć pół godziny na ćwiczenia.

Comments are closed.

Wyróżninia
Grudzień 2017
P W Ś C P S N
« mar    
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031